۱)براق کردن و تمیز کردن مس، آلومینیم و استیل با ماشین ویبره:

اصولا برای پولیش ، تمیز کردن زنگ ، چربی و براق کردن فولاد استیل و برنج می توان از مایع ویبره به همراه ماشین ویبره استفاده نمود. استفاده از شامپو ویبره استیل و فولاد باعث می شود که سطح فلز براق و تمیز شود و همچنین عاری از وجود پلیسه بشود.

فرایند تمیز کردن و براق کردن با استفاده از شامپو ویبره به این صورت است که،با استفاده از سنگ های سزامیکی و شامپو ویبره، سطح فلز تمیز و براق می شود. ماشین ویبره به صورت اتوماتیک فلزات را براق و تمیز می نماید.

برای ارائه یک محصول و یا قطعه فلزی و پلاستیکی به بازار، باید سطح آن عاری از فرورفتگی، پلیسه، وجود چربی، جرم و رسوب باشد. بنابراین یکی از روش هایی که موارد فوق را برای تولید کننده ایجاد می نماید استفاده از شامپو ویبره می باشد.

شامپو ویبره محصولی است که در دستگاه ویبره برای تمیز کردن آلومینیم استفاده می شود این محصول به نوعی تولید می شود که به صورت همزمان سطح آلومینیم، مس و استیل را براق، تمیز و پلیسه گیری می نماید.

شامپو ویبره استیل و فولاد

معمولا برای تمیزکردن و پولیش قطعات در تولید انبوه، از روش ویبره استفاده می شود. در این روش قطعات سریعتر و بهتر براق و تمیز می شوند. به نحوی که در این فرایند، چربی زدایی و پلیسه گیری نیز انجام می شود. برای تمیز کردن قطعات، ابتدا شامپو ویبره و قطعات را درون دستگاه ویبراتور قرار می دهیم. و پس از گذشت زمان 15 دقیقه سطح قطعات پولیش و براق می شوند.

حجم دستگاه ویبراتور متفاوت می باشد، این دستگاهها از حجم 5 لینری تا 1000لیتری موجود می باشد. دستگاه های ظریف معمولا برای پولیش قطعات ظریف و کوچک استفاده می شوند.

۲)شامپو ویبره چیست؟

شامپو ویبره محلولی است که قطعات برنج ،مس،استیل و الومینیم را براق و تمیز می نماید. این محلول عملیات پلیسه گیری قطعات را نیز انجام می دهد. فلزات مس،برنج ،الومینیم و استیل را می توان به روش های مختلفی براق و تمیز نمود. یکی از این روش ها، استفاده از مایع تمیز کننده و براق کننده ویبره می باشد. با استفاده از شامپو ویبره، سطح و کیفیت محصول افزایش می یابد.

۳)شامپو ویبره استیل و فولاد (viratory liquid)

شامپو ویبره دارای کدهای مختلفی برای تمیزکاری فلزات می باشد. این مایع به خوبی تیرگی و زنگ را از سطح فلزات مس،الومینیم و آهن تمیز می نماید. از مایع ویبره برای براق کردن زاماک و روی نیز استفاده می شود. شامپو ویبره در فرایند آبکاری نیز کاربرد دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *