1)واکس جداکننده برای تولید مقره:

جدا کننده باکالیت(جداکننده باکلیت) کاربرد فراوانی در صنعت دارند یکی از کاربرد واکس جداکننده استفاده در تولید مقره در صنعت برق می باشد. مقره در انتقال قدرت نقش به سزایی ایفا می کند این قطعه که معمولا از کامپوزیت ، شیشه و یا چینی تولید می شود. و به شدت در برابر عبور جریان الکتریکی مقاوم می باشد. روش استفاده از جدا کننده مقره برق، به این صورت است که ابتدا قالب را به جدا کننده اسپری می نماییم این کار را می توانیم با استفاده از فرچه و یا پارچه نیز انجام دهیم روش دیگر استفاده از اسپری جدا کننده اپوکسی می باشد.

2)مقره چیست؟

مقره یک قطعه مکانیکی است که به عنوان عایق، در خطوط انتقال الکتریکی استفاده می شود. جنس این عایق ها شامل

  • مقره کامپوزیتی
  • مقره چینی
  • مقره شیشه ای

1-2)مقره کامپوزیتی:

در خطوط انتقال برق از مقره های کامپوزیتی استفاده می شود این مقره ها دارای وزن کم، مقاومت الکتریکی مناسب و دارای استحکام مکانیکی خوبی می باشد و جایگزینن مناسبی برای مقره های چینی و شیشه ای می باشد. یکی از معایب مقره های چینی و شیشه ای، مقاومت پایین در برابر ضربه و شوک می باشد.

در متن زیر مشخصات مقره کامپوزیتی معرفی می گردد.

  • استحکام مکانیکی خوب
  • مقاومت خوب در ضربه
  • انعطاف پذیر

 

3)کاربرد واکس جداکننده مقره کامپوزیتی:

جداکننده مقره برای رزین های اپوکسی و رزین های باکلیت ( جداکننده مخصوص رزین باکالیت) کاربرد دارد.

کاربرد های جداکننده مقره: کاربرد جدا کننده مقره در تولید انواع مقره های انتقال نیرو، جداکننده مقره در قالب های فولادی، جداکننده مقره برق، کاربرد جداکننده در صنعت برق و تولید مقره

از واکس های جداکننده برای تولید قطعات باکالیت(باکلیت) استفاده می شود.

واکس فوم چوب ، واکس جداکننده پلی یورتان، جداکننده ها، واکس پلی یورتان ، واکس جداکننده مخصوص زیره کفش، واکس جداکننده قالب

واکس جدا کننده مقره(رزین فنولیک)

4)کاربرد واکس جداکننده برای رزین فنولیک:

رزین فنولیک گرماسخت بوده و برای جداکردن قطعاتی که به این روش تولید می شوند از واکس جداکننده مقره (رزین فنولیک) پلی آمید و پلی استر استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *