بزرگترین مرکز تولید واکس در ایران.واکس جداکننده کامپوزیت پالتروژن واکس جداکننده کامپوزیت پالتروژن

واکس جداکننده فایبرگلاس. پلی یورتان و اپوکسی


 1)معرفی واکس جداکنندهP150 :

واکس جداکننده(رهاساز) محلولی است که برای جلوگیری از چسبیدن قطعات پلی یورتان، فایبرگلاس، لاستیک و اپوکسی در قالب به کار می رود. و در صورتی که از آن استفاده شود لکه ای بر روی قالب و یا قطعات تولیدی ایجاد نمی شودو قطعه به راحتی از قالب جدا می شود. اصولا استفاده از رهاساز باعث افزایش کیفیت سطحی قطعه و کاهش ضایعات تولید می گردد.

نوآوری در تولید جداکننده ها، باعث افزایش کیفیت سطح قطعات می شود. واکس جداکننده به منظور کارآمدتر کردن فرآیندهای تولید به کار می رود و اجازه می دهد قطعه به سرعت از قالب خارج شود.

1-1)واکس جداکننده چگونه باعث جدایی قطعه از قالب می شود؟

معمولا سطح قالب دارای فرو رفتگی و پستی و بلندی می باشد، لذا این فرو رفتگی ها باعث می شوند که در هنگام تزریق رزین در قالب، قطعه از قالب جدا نشود، در نتیجه برای جدا شدن قطعه از قالب، می توان از جداکننده استفاده نمود. با کاربرد جداکننده این ناصافی ها می یابند. و باعث می شود که قطعه به قالب نچسبد.

یکی از مزیت های مفید کاربرد جداکننده این است که پس از کاربرد آن ، اثری از جرم بر روی سطح قطعه و قالب باقی نمی ماند. و محصول با بهترین کیفیت تولید می شود.

2) جداکننده از لحاظ ساختار فیزیکی:

2-1) واکس جداکننده مایع

واکس های جداکننده مایع را می توان به صورت مالشی و یا به صورت اسپری استفاده نمود. و با توجه به موقعیت مکانی از آن استفاده می شود.

2-2)جداکننده جامد:

در پروژه هایی که نمی توان از جداکننده به صورت اسپری استفاده نمود از واکس جامد استفاده می شود.

3)انواع واکس جداکننده:

رهاسازها از لحاظ کاربرد دامنه وسیعی دارند، در متن زیر دامنه کاربرد آنها معرفی می گردد.

  • واکس جداکننده پلی یورتان
  • فایبرگلاس
  • رزین فنولیک
  • اپوکسی

4)  واکس جدا کننده پلی یورتان چیست؟

جداکننده پلی یورتان کاربرد وسیعی در تولید قطعات دارد. پلی یورتان اولین بار توسط اوتو بایر در سال 1937 در آلمان کشف شد. از جداکننده پلی یورتان در سیستم تزریق قالب استفاده می شود. کاربرد این جداکننده در  قالب گیری تزریقی واکنشی(RIM) رایج می باشد.

واکس جداکننده پلی یورتان برای تولید سر ستون پلی یورتان، برای ابزار دکوراتیو پلی یورتان، برای ستون پلی یورتان برای تولید گل سقفی پلی یورتان

واکس جداکننده. رهاساز پلی یورتان برای تولید ابزار سقفی ستون ،سرستون و قرنیز

5) واکس جداکننده پلی یورتان در کجا استفاده می شود؟

در متن زیر کاربرد های واکس جداکننده پلی یورتان معرفی می گردد.

1-5)واکس جداکننده پلی یورتان برای ساخت ابزار سقفی ساختمان و قرنیز

امروزه استفاده از کامپوزیت ها در صنعت ساختمان رایج می باشد. کامپوزیت ها دارای وزن مناسب، عایق بودن و انعطاف پذیری خوبی می باشند. برای تولید کامپوزیت ها از جنس پلی یورتان، از جداکننده استفاده می شود. جداکننده پلی یورتان می تواند  کیفیت قطعه  تولیدی رابهبود دهد.رزین پلی یورتان برای تولید ابر های اسفنجی و فوم های صنعتی کاربرد وسیعی دارد. این محصولات برای عایق های تقویتی و عایق های صداگیر استفاده می شود. از پلی یورتان برای تولید انواع فیلتر های اسفنجی و انواع عایق های برودتی و حرارتی استفاده می شود.

جداکننده پلی یورتان برای تولید فوم های الاستومری pu و ضربه گیر و لرزه گیر های درب و درب خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

  • یکی از کاربرد های جداکننده پلی یورتان، جدا کردن ابزار سقفی ساختمان از قالب می باشد. برای ساخت ستون ، سر ستون و قرنیز از جنس پلی یورتان، از جداکننده قالب استفاده می شود.
  • در جداکردن فوم چوب پلی یورتان از قالب و ایجاد سطحی صاف و باکیفیت کاربرد دارد.
  • برای تولید تاج، دسته و بدنه مبل می توان از جداکننده پلی یورتان استفاده نمود. با استفاده از این محلول، دیگر قطعه به قالب نمی چسبد.
2-5)واکس جداکننده پلی یورتان برای تولید فیلتر:

یکی از روش های جداکردن فیلتر از قالب، استفاده از جداکننده پلی یورتان می باشد. بنابراین با کاربرد آن، سطح فیلتر به قالب نمی چسبد.جداکننده فیلتر، برای تولید فیلتر های کاغذی خودرو و کامیون به کار می رود.

1-2-5)مزایای واکس جداکننده فیلتر:

استفاده از جداکننده باعث جدایی آسان قطعه از قالب می شود.

  1. باعث کاهش تجمع واکس روی سطح قالب و قطعه.
  2. کاهش نرخ ضایعات و کاهش هزینه در عملیات قالب گیری.
  3. افزایش کیفیت سطح فیلتر.
  4. کمک به افزایش تولید.
3-5)روش استفاده از جداکننده فیلتر:

برای تولید فیلتر می توان از جداکننده پلی یورتان استفاده نمود. بنابراین با استفاده از این محلول، دیگر فیلتر به قالب نمی چسبد. این محلول را می توان به صورت اسپری و یا به صورت مالشی استفاده نمود.

4-5)استفاده از جداکننده اینتگرال برای تولید فوم صندلی:

کاربرد جداکننده اینتگرال PU Integral Skin Release Agent ) باعث افزایش کیفیت سطح قطعه و عدم آسیب به قالب می شود. نام های دیگر شامل جدا کننده قالب صنعتی، جداکننده قالب سرد ( فوم سرد)، قالب گرم، قالب پلی یورتان و جداکننده کیو زد 13 می باشد.

برای جداکردن فوم صندلی از قالب، از جداکننده پلی یورتان استفاده می شود. کاربرد جداکننده باعث رها شدن راحت فوم صندلی از قالب می شود.

5-5) واکس پلی یورتان برای ساخت غربیلک فرمان خودرو:

از جداکننده می توان برای تولید غربیلک فرمان و دیگر قطعات خودرو پلی یورتان استفاده نمود.

6) واکس جداکننده فایبرگلاس:

با استفاده از رزین پلی استر می توان انواع ورق، قایق و کشتی تولید نمود. لذا برای جداکردن قطعات از قالب، می توان از جداکننده استفاده می شود. جداکننده پلی استر را می توان بر روی قالب شیشه ای و چوبی استفاده نمود. همچنین یکی دیگر از کاربرد های جداکننده پلی استر، کاربرد در تولید صفحه سنگ می باشد.

1-6)جداکننده مقره در صنعت برق:

جداکننده کاربرد وسیعی در تولید مقره دارد. بعضی از مقره ها از رزین فنولیک تولید می شوند. کاربرد جداکننده در قالب، باعث می شود قطعه رزین فنولیک از قالب به راحتی جدا شود. کاربرد باکالیت در پروژه های ساخت مقره رایج می باشد در بعضی از این مقره ها از پلی آمید نیز استفاده می شود.

2-6)واکس جداکننده برای اپوکسی:

مایع جداکننده اپوکسی(روغن جداکننده اپوکسی) برای جداکردن قطعات اپوکسی از قالب استفاده می شود. جداکننده اپوکسی به راحتی قطعات را از قالب جدا می نماید. جداکننده اپوکسی در ساخت زیورآلات نیز کاربرد دارد. از جداکننده اپوکسی برای جدا کردن آسان چسب آرالدیت از بعضی از قسمت های قالب استفاده می شود. واکس جداکننده اپوکسی را می توان بر روی قالب های سیلیکونی، قالب شیشه، قالب چوبی و قالب آلومینیم به کاربرد.
در این مقاله در مورد رهاسازی قطعات از قالب آشنا می شویم.استفاده از روغن جداکننده اپوکسی بسیار آسان می باشد.

رزین اپوکسی به دلیل قدرت چسبندگی  و مقاومت گرمایی عالی کاربرد فراوانی در صنعت دارد. چسب اپوکسی در صنعت قطعات فلزی را به خوبی به همدیگر متصل می نماید. فاکتور دما در پخت اپوکسی بسیار موثر می باشد. و بعد از تزریق رزین می توان آن را در دمای کوره حرارتی پخت نمود.

واکس جداکننده برای تولید لوله و مخزن اپوکسی

واکس جداکننده اپوکسی

3-6)کاربردهای جداکننده اپوکسی :

جداکننده اپوکسی برای تولید قطعات رزین اپوکسی کاربرد دارد. این مایع را در قالب استفاده می شود. واکس جداکننده اپوکسی برای تولید قطعات زیر کاربرد دارد.

  • واکس جداکننده اپوکسی برای تولید قطعات هواپیما اپوکسی
  • اسکیت برد و کلاه کاسکت موتور سیکلت و دوچرخه اپوکسی
  • پهباد
  • واکس جداکننده اپوکسی برای تولید لوله اپوکسی
  • مخزن اپوکسی
  • بدنه و پره توربین بادی

از واکس جداکننده اپوکسی برای تولید لوله اپوکسی  استفاده می شود. به این صورت که در ابتدا واکس را به قالب می زنیم و بعد از آن رزین اپوکسی را بر روی قالب تزریق، و یا به صورت مالشی استفاده می نماییم. و در صورتی که نیاز است قالب در دما  قرار گیرد در دما قرار می دهیم، پس از پخت، قطعه را از قالب جدا می نماییم.

4-6)مزایای واکس جداکننده اپوکسی :

  1. با کاربرد جداکننده، به راحتی قطعات از قالب را جدا می شود.
  2.  جداکننده را می توان در چند مرحله به کاربرد.
  3. مایع جداکننده قابلیت کاربرد به صورت اسپری را دارد.
  4. استفاده از اپوکسی برای اکثر قالب ها
  5. استفاده از جداکننده اپوکسی برای چسب اپوکسی و چسب آرالدیت
  6.  تولید لوله و مخزن اپوکسی
  7. جداکننده سطحی صاف ایجاد می نماید.

5-6)مشخصات جداکننده رزین اپوکسی:

جداکننده اپوکس به راحتی قطعات را از قالب جدا می نماید. کاربرد این جداکننده، شبیه به جداکننده پلی یورتان می باشد.

 

واکس جداکنندهQZ. واکس جداکننده پلی یورتان. واکس جداکننده اپوکسی

واکس جداکنندهQZ13 (رهاساز QZ13)

7)مشخصات واکس جداکننده ماربو چیست؟

در متن زیر مزایای واکس ماربو معرفی می گردد.

جداکننده ماربو محلولی است که بریا جداکردن قطعات کامپوزیت از قالب استفاده می شود. این واکس به صورت پایه حلال و پایه آب موجود می باشد.  جداکننده ماربو را می توان برای رزین های مکختلف به کاربرد.

  • ماربو پایه حلالSolvent based Marbo mould release agents
  • ماربو پایه آبWater based Marbo mould release agents
1-7)مزایای جداکننده ماربو
  • کاربرد برای تولید فیلتر
  • در تولید غربیلک فرمان
  • داشبورد
  • زیست تخریب پذیر
  • قالب فولاد
  • کاربرد در قالب سرد
  • کاربرد در قالب گرم
  • جداکننده ماربو در قالب های پلی یورتان و سیلیکون استفاده می شود.

8)کاربرد جداکننده پی سی( PC ):

9)کاربرد واکس جداکننده برای قالب های سیلیکونی:

قالب های سیلیکون حساس می باشند لذا باید از واکس جداکننده ای استفاده نمود که به قالب آسیب وارد نشود. برای استفاده از واکس جداکننده ، ابتدا قالب را تمیز می نماییم سپس جداکننده را بر روی قالب اسپری می نماییم و بعد از آن رزین را بر روی قالب سیلیکون تزریق می نماییم.

9) روش تولید جداکننده:

روش های مختلفی برای ساخت جداکننده (روغن آزاد کننده قالب) می باشد. این جداکننده ها به روش های پایه آب و پایه حلال تولید می شوند. همچنینی واکس های جداکننده دارای انواع و برند های متفاوتی می باشند.

برای اطلاع از قیمت و مشخصات واکس جداکننده با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

10)واکس جداکننده چگونه از روی قالب تمیز می شود؟

  جداکننده را می توان با حلال تمیز نمود این مایع باقیمانده های واکس و باقیمانده های پلی یورتان را تمیز می نماید. برای تمیز کردن این باقیمانده ها از یک برس نرم استفاده می شود

11) جداکننده چگونه استفاده می شود؟

  • در ابتدا سطح قالب را تمیز می نماییم.
  • سپس در روش اسپری، ظرف جداکننده را در فاصله 20 سانتی متری کنترل می نماییم و بر روی قالب اسپری می نماییم.
  • و در نهایت رزین را بر روی قالب تزریق می نماییم.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *