آخرین خبرها
براق کردن زاماک در دستگاه ویبره به این صورت است که در ابتدا مایع تمیز کننده را به داخل دستگاه ویبراتور ریخته و بعد از آن قطعات زاماک را درون دستگاه قرار می دهیم و دستگاه را روشن می نماییم ، به این طریق قطعات زاماک پولیش می شوند. برای پرداخت کردن دیگر فلزات نیز از این روش استفاده می شود.برای براق کردن و پولیش کردن زاماک به روش دستی، از یک قلم مو و پارچه استفاده می نمایند، به این روش که با استفاده از قلم مو مایع براق کننده زاماک را به قطعات آغشته نموده و سپس قطعات زاماک را پاک سازی و تمیز می نماییم به این روش قطعات زاماک براق و تمیز می شوند.

براق کننده و تمیزکننده زاماک

مایع برای براق کردن و تمیز کردن زاماک:

 مایع تمیزکننده و براق کننده زاماک هرنوع تیرگی و سیاهی را از سطح آن تمیز و سطجی درخشان ایجاد می نماید. زاماک فلزی است که در صنعت و در تولید صنایع دستی کاربرد فراوانی دارد. این فلز ترکیبی از روی ، مس و آلومینیم می باشد. بنابراین مایعی که آن را براق می نماید باید دارای ترکیبی باشد که بتوان این آلیاژ را براق نماید.

با استفاده از مایع تمیزکننده زاماک می توان قطعات این فلز را براق نمود.

مایع تمیزکننده روی.مایع تمیزکننده استیل.مایع تمیزکننده زامای.مایع تمیزکننده آلومینیم
مایع تمیزکننده روی.مایع تمیزکننده زاماک

روش های براق کردن زاماک:

براق کردن زاماک به روش های مختلفی انجام می شود. براق کردن قطعات زاماک یا به روش دستی و یا به روش دستگاه ویبره انجام می شود. با استفاده از مایع تمیز کننده و براق کننده زاماک، می توان سگک کمربند، دستگیره درب را براق نمود.

 ابتدا مایع تمیزکننده و قطعات زاماک را به داخل دستگاه ویبراتور قرار می دهیم. سپس دستگاه را روشن می نماییم. به این طریق قطعات زاماک پولیش می شوند. برای پرداخت کردن دیگر فلزات نیز از این روش استفاده می شود.

مایع تمیز کننده قطعات زاماک و الومینیم ، دگمه سگک و درپوش گاز
مایع تمیز کننده قطعات زاماک و الومینیم ، دگمه سگک و درپوش گاز

برای براق کردن و پولیش کردن زاماک به روش دستی، از یک قلم مو و پارچه استفاده می نمایند. به این روش که با استفاده از قلم مو  و مایع تمیزکننده زاماک قطعات زاماک را پاک سازی و تمیز می نماییم. به این روش قطعات زاماک براق و تمیز می شوند.

زاماک چیست و چگونه تمیز می شود.
زاماک چگونه تولید می شود.
مشخصات زاماک:
زاماک حاصل آلیاژ روی آلومینیم،مس و منیزیم می باشد. معمولا از مس به عنواد ماده ای مقاوم در برابر سایش و قابلیت انعطاف پذیری در این آلیاژ استفاده می شود.
درجه ذوب این آلیاژ در حدود 380 تا 390 درجه سانتیگراد می باشد.


کاربرد زاماک شامل:


1-استفاده در لوازم منزل لوستر
2-دستگیره ها درب ها
3-خودرو سازی (چراغ خودرو ها)
4-دکوراسیون داخلی
5-دکمه ساخت دکمه لباس و براق کردن آن

کاربرد مایع تمیز کننده و براق کننده زاماک(آلیاژ های الومینیم):

برای تمیز کردن زاماک و الیاژهای الومینیم می توان از محلولNR30 استفاده نمود. این محلول برای براق کردن سیلندر سرسیلندر، درپوش گاز، دستگیره درب، براق کردن زیپ و دگمه استفاده می شود.

تمیز کننده و براق کننده درپوش گاز تمیز کننده چربی از درپوش گاز تمیز کننده درپوش زاماک و الومینیمی

مایع براق کننده و تمیز کننده لوستر زاماک:

مایع مخصوص براق کردن و تمیز کردن لوستر زاماک.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

براق کننده استیل و فولاد

تمیزکننده فولاد، تمیزکننده انواع فولادهای ضدزنگ

پسیویشن فولاد چگونه انجام می شود. در اینجا روش پسیویشن فولاد توضیح داده می شود. تمیز کردن لوله های فولادی ضد زنگ تمیز کردن لوله های فولادی ، استیل تمیز کردن ورق های فولادی ، استیل تمیز کردن ورق فولادی ضد زنگ، تمیز کردن فولاد در کارخانه تمیز کننده فولاد عملیات حرارتی تمیز کردن فولاد عملیات حرارتی تمیز کردن فولاد عملیات حرارتی روش تمیز کردن فولاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *