آخرین خبرها
براق کننده استیل و فولاد
براق کننده استیل و فولاد

تمیزکننده فولاد، تمیزکننده انواع فولادهای ضدزنگ

مایع تمیزکننده و براق کننده انواع فولاد:

سطح فولاد و استیل، به مرور زمان دچار اکسید و تیرگی می شود و این تیرگی و سیاهی عمر آنها را کاهش می دهد. معمولا تمیزکردن زنگ، چربی و اکسید زدایی فولاد به این دلیل انجام می شود. که سطح آنها تمیز شود و از طرفی لایه ای محافظ برای آنها ایجاد شود. با ایجاد این لایه، دیگر به سطح آن آسیب وارد نمی شود. تمیزکردن فولاد با مایع تمیزکننده فولاد به راحتی انجام می شود.

از مایع تمیزکننده فولاد و استیل می توان در شرکت های فولاد سازی برای تمیز کردن سطح استیل و فولاد استفاده نمود. در متن زیر کاربرد های مایع تمیز کننده فولاد معرفی می گردد. از تمیزکننده فولاد و استیل می توان برای تمیز کردن زنگ لوله های فولادی استفاده نمود. جرم گیری از فولاد و رسوب برداری از آن را می توان با این محصول انجام داد.


پسیویشن و تمیزکردن تانکر، تمیزکردن بدنه کشتی، تمیزکننده لوله های فولادی انتقال آب. لوله های فولادی انتقال نفت و گاز،  استحکامات دریایی، مخزن استیل برای ذخیره آب، سطح ورق فولادی،مخزن فولادی،فولاد عملیات حرارتی، جوشکاری مخزن فولادی،مخزن فولادی آب،

مشخصات مایع تمیز کننده فولاد:

برای تمیز کردن فولاد در ابتدا باید نوع جرم و آلودگی شناسایی شود. معمولا در اثر نوع نگهداری و نوع ترکیب فولاد، بر روی  سطح آن اندکی زنگ و رسوب ایجاد می شود. این زنگ بر روی لوله های فولادی و ورق های فولادی ایجاد می گردد. و یا سطح فولاد چرب می شود. بنابراین برای تمیز کردن سطح آن باید از محلول مناسب استفاده نمود. مایع تمیز کننده سطوح این مجموعه. سطح را به خوبی تمیز و براق می نماید.

براق کننده قطعات استیل و فولاد
براق کننده قطعات استیل و فولاد

روشهای تمیز کردن فولاد:

مایع تمیز کننده فولاد را به سه روش زیر می توان استفاده نمود:

  • استفاده از تمیز کننده فولاد به روش غوطه وری:
  •  روش دستگاه ویبره: با استفاده از مایع تمیزکننده فولاد و دستگاه ویبره، قطعات فولادی براق و تمیز می شوند.
  •  روش اسپری:
  •  روش اولتراسونیک برای تمیزکردن فولاد.
  • استفاده از خمیر پولیش

پسیویشن فولاد چیست؟

(PASSIVATION) با استفاده از عملیات پسیویشن، استفاده از محلول شیمیایی، باعث رفع اکسیداسیون و محافظت از استیل می گردد. PAROX Stainless Steel Weld Cleaning Gel is used for cleaning stainless steel weld seams, heat marks, oxide scales & weld join discoloration. Apply MITIN Stainless Steel Weld

براق کننده استیل و فولاد
براق کننده قطعات استیل و فولاد

فولا ها بر اساس مشخصات ذاتی و کاربردی، مطابق استاندارد عملیات حرارتی می شوند. مایع تمیز کننده فولاد برای گرید های مختلف فولاد کاربرد دارد. مایع تمیز کننده فولاد برای تمیزکردن فولاد سی کا (ck45 )، EMO40، 303، 304، 316، 630 ، فولاد مجتمع فولاد مبارکه و چین استفاده می شود.

روش افزایش کیفیت در آبکاری فولاد:

آبکاری فولاد باید به دقت انجام شود و در صورت عدم کاربرد مواد مناسب، سطح قطعه آسیب می بیند.

تمیزکننده سطح فولاد قبل از فرایند آبکاری:

برای تمیزکردن چربی از سطح فولاد، قبل از عملیات آبکاری می توان از تمیز کننده سطح فولاد استفاده نمود.

کاربرد های مایع تمیز کننده فولاد:

برای تمیز کردن چربی و زنگ از لوله و مخزن از مایع تمیز کننده فولاد استفاده می شود. فرایند تمیزکاری دارای استانداردهای مشخصی بوده و همچنین شامل موارد ذیل می باشد. رسوب زدایی و تمیزکاری لوله، تمیزکاری ورق استیل، تمیزکاری استنلس استیل، تمیزکاری مخزن استیل، تمیز کاری آهن.
Cleaning Gel on stainless steel welded seam

  • استفاده از مایع تمیزکردن زنگ فولاد درصنعت دارو سازی :
  • مایع تمیزکننده قطعات فولادی خودرو و کامیون:

برای تمیزکردن قطعات فولادی خودرو نظیر شاتون، انواع پیچ و مهره و … می توان از مایع تمیز کننده قطعات خودرو استفاده نمود این مایع چربی را از سطح قطعه تمیز مینماید.

مایع تمیز کننده چربی از سطح فولاد:

برای تمیز کردن چربی از سطح فولاد می توان از این مایع استفاده نمود. این مایع به سطح فولاد آسیب نمی رساند.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

ژل تمیزکننده جوشکاری استیل(Stainless steel weld cleaning)

ژل استیل غیر اسیدی پاروکس با استفاده از نانوتکنولوژی تولید می شود. با استفاده از این ژل می توان سطح جوشکاری استیل را تمیز نمود به نحوی که در هنگام عملیات تمیزکاری سطح، می توان  ژل استیل را لمس نمود. این ژل به اپراتور آسیب نمی رساند. ژل استیل غیر اسیدی برای تمیز کردن علائم سوختگی و سیاهی جوشکاری استفاده می شود، این ژل  بدون بو می باشد، به نحوی که اپراتور می تواند در محیط بسته از آن استفاده نماید. این نوآوری باعث  استفاده از ژل استیل پاروکس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *