آخرین خبرها
شوینده صنعتی
شوینده صنعتی

مایع و ژل تمیزکردن روی، براق کردن فلز روی

مایع و ژل تمیزکننده روی، تمیزکننده ظروف روحی :

مایع تمیزکننده روی محلولی است که به راحتی سطح آن را تمیز و براق می نماید.رنگ فلز روی سفید متمایل به آبی می باشد که در اثر رطوبت رنگ این فلز تیره می شود. این فلز در صنعت خودرو سازی، صنایع نظامی، باتری سازی،کشتی سازی، تولید آلیاژ برنج کاربرد دارد. این تمیز کننده را می توان به روش های مختلف به کار برد، در زیر روش های کاربرد تمیزکننده روی معرفی می گردد.

روش اول برای تمیزکردن و براق کردن روی: برای براق کردن و تمیزکردن ظروف روی از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از روش های تمیز کردن فلز روی استفاده از دستگاه ویبریشن می باشد. روش کار به این صورت است که در ابتدا قطعات تولیدی از آلیاژ روی را درون دستگاه قرار می دهیم و به مقدار لازم مایع براق کننده و تمیز کننده آلیاژ روی را به مخزن اضافه نموده و پس از حدود نیم ساعت، قطعات ،براق و تمیز می شوند.

روش های براق کردن روی:

  • روش غوطه وری:برای تمیز کردن و براق کردن قطعات  روی، ابتدا مایع براق کننده روی را در ظرفی قرار داده  و بعد از آن قطعات  روی را در آن غوطه ور نموده و بعد از گذشت چند دقیقه قطعات را با آب شستشو می دهیم.
  •   استفاده از دستگاه ویبره: در ابتدا قطعات  روی(روحی) را با مایع تمیزکننده آدر دستگاه ویبره قرار داده  و پس از چند دقیقه قطعه را با آب شستشو می دهیم. زمان ماندن این مایع بر روی قطعه ساخته شده از فلز روی، بستگی به میزان جرم و تیرگی آن دارد.دستگاههای تمیزکاری و پولیش کاری ویبریشن، در اندازه و حجم های مختلف ساخته می شوند این دستگاهها برای تمیز کردن انواع فلزات و پلاستیک ها استفاده می شود، دستگاههای پولیش کاری ویبریشن، چربی گیری، رسوبزدایی و زنگ فلزات را به خوبی از بین میبرند. 
  • روش سوم استفاده از اسپری: در این روش مایع تمیزکننده و براق کننده  را بر روی قطعات روی اسپری نموده و در نهایت آبکشی می نماییم .

کاربرد مایع تمیزکننده و براق کننده فلز روی:

با استفاده از مایع براق کردن روی می توانیم سطوح گالوانیزه و شیر ها و لوله های گالوانیزه را براق نماییم . تمیز کردن و براق کردن فلز روی در صنعت و خانه: فلز روی عنصری است سفید رنگ و متمایل به نقره ای می باشد. که در اثر رطوبت به رنگ تیره متمایل می شود. این فلز بعد از آهن،آلومینیم و مس چهارمین عنصر پر کاربرد می باشد. از این فلز در ساخت آلیاژهای برنج استفاده می شود. تمیز کننده و براق کننده روی، برای تمیزکردن ظروف روی، ورق روی، قطعه های  روی به کار می رود، این مایع، فلز روی را براق و سفید می کند، برای براق کردن و تمیز کردن ظروف روی می توان از این محصول استفاده نمود. با کاربرد براق کننده روی بر روی سینی، قابلمه و دیک روحی می توان آنها را تمیز نمود.

مایع تمیز کننده و براق کننده فلز روی، مایع تمیز کننده و براق کننده مس، مایع تمیز کننده الومینیم
مایع تمیزکننده و براق کننده فلز روی ظروف روحی، مایع تمیزکننده و براق کننده مس، مایع تمیزکننده الومینیم

مایع براق کننده و تمیزکننده روی در کارخانه و خانه :

 فلز روی کاربرد فراوانی در صنعت داشته و از خوردگی دیگر فلزات (گالوانیزه روی)جلوگیری می نماید. این فلز در صنعت خودرو سازی، صنعت کشاورزی، صنعت چاپ، صنعت کشتی سازی، ابزارآلات. آلیاژ سازی،کاغذ سازی، صنایع لاستیک .سازی،داروسازی،لوازم الکتریکی، ساختمان سازی، صنعت الکترونیک، صنعت رنگ سازی و باتری سازی کاربرد دارد.

تمیز کردن و براق کردن شمش روی، تمیز کردن و براق کردن استیل و روی در صنعت. مایع مخصوص آبکاری فلز روی و آبکاری ظروف روی تمیز کردن سینی  روی( سینی روحی) تمیز کردن کتری و قوری روی روحی. مایع تمیز کردن دیگ  روی دیگ روحی. تمیز کردن و براق کردن روی در تولید صنایع دستی.

تمیزکردن سینی روی، تمیز کردن کاسه و ظروف  روی(روحی) ،تمیزکردن قابلمه روی (قابلمه روحی). تمیز کردن و براق کردن قندان روی، تمیزکردن و براق کردن در قلم زنی روی و مس. براق کردن فلز روی در قلم زنی. براق کردن و تمیز کردن فلز روی در صنایع دستی و قلم زنی، تمیز کردن ورق گالوانیزه روی. تمیز کردن لوله گالوانیزه روی. تمیز کردن فلز روی،تمیز کردن ظروف روی، تمیز کردن روی در صنعت آبکاری.تمیزکننده پوشش های گالوانیزه،تمیزکردن روی در خانه، مایع براق کننده برای تولید سینی و ظروف روی . تمیزکردن آلیاژ های روی، تمیزکردن آلیاژ روی. تمیزکردن چربی از فلز روی.

مایع براق کننده روی در دستگاه ویبره :

مایع براق کننده روی در دستگاه ویبره: برای براق کردن قطعات فلز روی می توان از دستگاه ویبره استفاده نمود با استفاده از دستگاه ویبره و مایع ویبره(شامپو ویبره )می توان قطعات را تمیز و براق نمود.

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

مایع ظرفشویی برای رستوران و غذا خوری

مایع ظرفشویی برای رستوران و غذا خوری: مایع ظرفشویی رستوران کارایی فراوانی دارد. این مایع …