آخرین خبرها

مایع شناسایی ترک در قطعات و شناسایی ترک در جوشکاریMAGNAFLUX

مایع تست ترک در جوشکاری:
مایع یا اسپری تست ترکیابی در جوشکاری، باید به خوبی سوراخ های  ریز و یا ترک را بر روی گرده جوش نشان دهد، وقتی که اپراتور بتواند این عیوب را در جوش مشاهده نماید بنابراین به راحتی می تواند آن جوش را اصلاح نماید. اصولا یکی از علت های شکست سازه ها مربوط به عیوب جوشکاری می باشد.
برای مشخص کردن عیوب و نقص های قطعات از آزمایش های غیر مخرب استفاده می شود، این آزمایش ها شامل کنترل قطعات نو و یا قطعاتی است که در حین انجام کار می باشند، با اگر ترک به موقع شناسایی نشود می تواند به سیستم های در حال کار آسیب برساند و باعث خسارت های بزرگتر بشود بنابراین با استفاده از این مایع می توانیم خلل و فرج، ناخالصی ها و ترک های بسیار ریز را مشاهده و از خسارت های احتمالی جلوگیری نماییم. مایع ترکیابی MTوPT برای شناسایی ترک در عملیات ریخته گری و همچنین ساخت موتور جت کاربرد فراوانی دارد. بعضی از سازه هایی که در هوا فضا و صنایع نظامی ساخته می شوند به تنش و ضربه حساس می باشند بنابراین این سازه ها باید عاری از هر گونه ترک و سوراخ های ریز باشند. کنترل و ترکیابی در قطعات توربین ، کنترل و ترکیابی در ایمپپلنت های جراحی، کنترل و ترکیابی قطعات خودرو، هواپیما و هزاران مورد دیگر در صنعت ، کنترل و ترکیابی در دکل ها و سازه ها از اصلی ترین وظایف این مایع در سیستم های NDTمی باشد. ترک یابی در کشتی سازی، ترک یابی در ساختمان سازی، ترک یابی در حمل نقل، ترک یابی در پل سازی، ترک یابی در ماشین سازی

دلائل ایجاد شکست در قطعات و اهمیت شناسای ترک در آنها: معمولا شکست در قطعات و در مجموعه ها، از ترک شروع می شود و دلیل ایجاد این ترک ها می تواند ناشی از جنس قطعه باشد، دلیل دوم ایجاد ترک ، تنش هایی است که در حین تراشکاری، فرز کاری و… به قطعه وارد شده است، دلیل سوم عدم رعایت دستورالعمل فرایند سخت کاری فلز می باشد که بحث در این مورد بسیار می باشد بنابراین در اینجا فقط به علت های ایجاد ترک اشاره شده است. دلیل چهارم خستگی ناشی از اعمال بار می باشد. شرکت MAGNAFLUX سالیان متمادی است که در زمینه تست های غیر مخرب تحقیقات فراوانی انجام داده است و توانسته بهترین و با کیفیت ترین محصول ها را در اختیار مشتری قرار دهد این محصول ها شامل وسایل و ابزار مورد نیاز برای بازرسی جوشکاری قطعات و بازرسی قطعات ساختی می باشد. در کنار مایع و اسپری های شرکت های انگلیسی و آلمانی، اسپری و مایع ترک یابی ایرانی نیز ساخته می شود . اسپری شناسایی ترک داخلی نیز عیوب قطعات ساختی و ترک ها را به خوبی نشان می دهد. پس از استفاده از مایع ترکیابی از نور ماورابنفش برای شناسایی ترک استفاده می شود . با استفاده از بازتاب نور ماورابنفش میتوان ترک های ریز را شناسایی نمود. اسپری شناسای ترک، نیز می تواند به خوبی ترک روی قطعات را نمایان کند. این اسپری ها برای شناسایی ترک، در پروژهای انتقال نفت و گاز کاربرد فراوان دارد، همچنین مایع های ترک یابی در صنعت کشاورزی،صنعت نفت گاز و پتروشیمی جهت خطوط انتقال نفت و گاز، صنایع فولاد سازی، صنعت خودرو، صنعت ابزارسازی، صنایع نظامی، صنایع هوایی، کاربرد فراوان دارد. یکی دیگر از کاربرد مایع ترک یاب استفاده در ساخت مخازن تحت فشار میباشد، این مایع به دلیل کیفیت بالا هرگونه ترک را نمایان می کند. مایع شناسایی ترک ایرانی دارای کیفیت بالایی بوده و همانند نوع انگلیسی و المانی با بهترین کیفیت، ترک را نمایان می کند. آزمایش های غیر مخرب برای فلزات و کامپوزیت ها:

برای مشخص کردن عیوب و نقص های قطعات از آزمایش های غیر مخرب استفاده می شود، این آزمایش ها شامل قطعات نو و یا قطعاتی است که در حین کار می باشند، بنابراین با استفاده از این روش می توانیم از خسارت احتمالی جلوگیری نماییم، اگر ترک به موقع شناسایی نشود می تواند به سیستم آسیب برساند و باعث خسارت های بزرگتر بشود. با استفاده از این مایع می توانیم خلل و فرج، ناخالصی ها و ترک های بسیار ریز را مشاهده نماییم.

ازمایش هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد شامل

الف)آزمایش نفوذ رنگ

ب)گرمانگاری

ج)ماورای صوت

د)پرتو نگاری با اشعه ایکس و روش های دیگر می باشد.

استاندارد آزمایش مایع نافذ شاملNFT57-100می باشد. با استفاده از نفوذ رنگ بر روی سطوح ساخته شده از قطعات کامپوزیت، می توانیم  ترک ها و خلل و فرج را مشاهده نماییم، مایع مورد استفاده برای کامپوزیت ها باید طبق استاندارد انتخاب شود.

ارائه انواع مایع و اسپری تست جوشکاری با بهترین کیفیت،
مایع تست جوشکاری Magnaflux
اسپری تست جوشکارب
اسپری تست های غیر مخرب
اسپری تست جوش المانی
اسپری تست جوش انگلیسی
مایع نافذ
مایع تست جوش با استفاده از اشعه یو وی
اسپری جوشPTوMT
ترک یابی جوشکاری
تست ترکیابی جوشکاری
بازرسی ایده آل با محصولات MAGNAFLUX
انواع مایع جهت بازرسی و تست جوشکاری:
مایع تست جوشکاری

روش پیدا کردن ترک در قطعات تراش کاری شده
ترک یابی چگونه انجام می شود.
چرا ترک باعث شکست قطعات می شود؟
ترک یابی در کشتی سازی
ترک یابی در ساختمان سازی
ترک یابی در پل سازی
ترک یابی در صنایع نظامی
ترک یابی در جوشکاری
ترک یابی در لوله های نفت
ترک یابی در لوله های گاز

ZL-67B

مایع تست جوشکاری ZL-15B

مایع تست جوشکاریZL-19

مایع تست جوشکاریZL-60C

مایع تست جوشکاری ZL-60D

مایع تست جوشکاریZL-56
مایعات تست جوشکاری
تست جوش چگونه انجام می شود.
خرید مایع زد ال، خرید مایع ZL ، فروش مایع زد ال، فروش مایع ZL، انواع مایع تست جوشکاری، ترک یابی در قطعات ساختی ، ترک یابی در جوشکاری، ترک چگونه باعث شکست قطعا ت می شود؟

Water Washable Fluorescent Penetrant

آزمون های ترک یابی در قطعات ساخته شده، بازرسی جوشکاری با مایع ترک یابی
فروش مایع پی تی، فروش مایع PT، خرید مایع پی تی، خرید مایع PT

شناسایی ترک در قطعات ساخته شده
روش پیدا کردن ترک در قطعات تراش کاری شده ترک یابی چگونه انجام می شود. چرا ترک باعث شکست قطعات می شود؟ ترک یابی در کشتی سازی ترک یابی در ساختمان سازی ترک یابی در پل سازی ترک یابی در صنایع نظامی ترک یابی در جوشکاری ترک یابی در لوله های نفت ترک یابی در لوله های گاز

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

بهترین تمیز کننده چربی

نحوه تمیزکردن چربی، تمیزکننده روغن و گریسHeavy Duty Degreaser

مایع تمیز کننده چربی، شوینده ای است که به خوبی روغن، گریس و نفت را از سطوح تمیز می نماید این سطوح می تواند کشتی و تانکر حامل نفت و … باشد . تمیزکننده چربی مخصوص تمیزکردن روغن ، گریس و نفت ، غیر قابل اشتعال می باشد. پلی کلینر تولیدی این شرکت بر پایه آب می باشد و به خوبی هر گونه الودگی را تمیز می نماید. با استفاده از پلی کلینر می توان سخت ترین چربی ها را تمیز کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *