آخرین خبرها

تمیز کاری و براق کردن سرب، سرب خشک

تمیز کردن و براق کردن سرب :

با استفاده از مایع تمیزکننده سرب می توان این فلز را براق نمود. براق کردن سرب به روش های مختلفی انجام می شود، براق کردن سرب یا به روش دستی و یا به روش استفاده از دستگاه ویبره انجام می شود.

براق کردن سرب در دستگاه ویبره به این صورت است که در ابتدا مایع تمیز کننده را به داخل دستگاه ویبراتور ریخته و بعد از آن قطعات ساخته شده از سرب را درون دستگاه قرار می دهیم و دستگاه را روشن می نماییم ، به این طریق قطعات ساخته شده ازسرب پولیش می شوند. برای پرداخت کردن دیگر فلزات نیز از این روش استفاده می شود.

برای براق کردن و پولیش کردن سرب به روش دستی، از یک قلم مو و پارچه استفاده می نمایند، به این روش که با استفاده از قلم مو مایع براق کننده سرب را به قطعات ساخته شده از سرب آغشته نموده و سپس قطعات ساخته شده از سرب را پاک سازی و تمیز می نماییم به این روش قطعات ساخته شده از سرب براق و تمیز می شوند.

براق کننده سرب
مایع براق کننده سرب

سرب خشک و کاربرد های آن:

سرب در صنعت کاربرد فراوانی دارد این فلز قابلیت چکش خواری خوبی داشته و همچنین در سیستم آب رسانی و فاضلاب صنایع کاربرد فراوانی دارد . این فلز در مقابل اسیدها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
از آنجاییکه سرب نرم می باشد بیشتر از آلیاژ آن استفاده می کنند. سرب تقریبا با اکثر فلزات ترکیب شده و آلیاژ های مختلفی را می توان تولید کرد،
سرب خشک دارای 25 درصد آنتیموان می باشد و در قالب های تحت فشار استفاده می شود .سرب به صورت گسترده در صنعت کشتی سازی ، صنعت نور ،حفاظت در برابر اشعه، ساخت وسایل زینتی و دیگر صنایع استفاده می شود.این ماده همچنین در صنعت باتری سازی استفاده می شود.
در لیست ذیل به کاربرد های سرب و سرب خشک اشاره می شود:
1-تمیز کاری و براق کردن سرب در باتری سازی
2- غلاف کابل
3-ت سرب در ماشین آلات تولید
4-  در حمل و نقل
5- حفاظت در برابر اشعه
6-  در پست مخابرات
7-  در متالورژی
8- در صنایع شیمیایی
9- در صنعت چاپ
10- در صنعت رنگ
11- در صنعت خودرو سازی

درباره‌ی admin

همچنین ببینید

بهترین تمیز کننده چربی

نحوه تمیزکردن چربی، تمیزکننده روغن و گریسHeavy Duty Degreaser

مایع تمیز کننده چربی، شوینده ای است که به خوبی روغن، گریس و نفت را از سطوح تمیز می نماید این سطوح می تواند کشتی و تانکر حامل نفت و … باشد . تمیزکننده چربی مخصوص تمیزکردن روغن ، گریس و نفت ، غیر قابل اشتعال می باشد. پلی کلینر تولیدی این شرکت بر پایه آب می باشد و به خوبی هر گونه الودگی را تمیز می نماید. با استفاده از پلی کلینر می توان سخت ترین چربی ها را تمیز کرد